Vi tillhandahåller råd och stöd till företag som vill öka andelen produkter och tjänster i sitt sortiment och med hjälp av ny teknik effektivisera sina egna eller slutkundsprocesser. Vi behärskar både affärer och teknik och utnyttjar alltid relevant kundinsikt inom de sektorer vi verkar inom. Tillsammans med våra kunder möjliggörs nya sätt att tänka och konkreta koncept identifieras.
Oavsett om du formulerar en affärsstrategi, uppdaterar din produktstrategi eller håller på att koppla upp befintliga produkter och vill säkerställa rätt tjänsteerbjudande kan vi hjälpa dig att nå dina mål och addera värdefulla möjligheter på vägen. Nedan följer ett antal exempel på områden där vi erbjuder stöd.
Digital strategi
Din digitala förändringsresa bör förankras i företagets affärsstrategi och baseras på relevanta kundinsikter och fokusera på prioriterade segment och användarfall. Detta i kombination med gedigen kunskap om nya teknologier skapar grunden för helt nya möjligheter inom både befintliga och nya marknadssegment.
- Marknadsanalys
- Kartläggning av användarfall och kundgränssnitt
- Tidig prototyp och marknadsvalidering
- Innovationsstrategi
- Digital strategi
- Strategiska planer
Projektledning, teknik- och systemutveckling
Utifrån strategiska planer skapas kompletta affärskoncept, med hänsyn till alla aspekter av en affärsmodell. Produkter och tjänster verifieras mot marknad och målgrupper, och en enhetlig upplevelse för slutanvändare säkras.
- Implementering av strategi
- Projektledning av tvärfunktionella komplexa initiativ
- Konceptledare
- Teknisk projektledning
- Front- och back-end utveckling
- App-utveckling
- Webb-utveckling
Konceptualisering av service/produkt och affärsmodell
Utifrån strategiska planer skapas kompletta affärskoncept. Produkter och tjänster verifieras mot målgrupper och en enhetlig upplevelse för slutanvändarna säkerställs.
- Visualisering av tydliga mål vad som skall åstadkommas
- Idégenerering av nya tjänster och/eller produkter
- Koncept för kund- och användarupplevelse
- Service Design
- Framtagning av affärsmodell
UX/UI Design och tidig validering (Proof of Concept)
En positiv kundupplevelse börjar med en portfölj av starka produkter och tjänster som effektivt uppdateras över tid. Samtidigt, med ett ökande antal gränssnitt och kontaktytor där kunder och slutanvändare möter företaget, är det avgörande att säkerställa en enhetlig positiv upplevelse över dessa beröringspunkter. Visuella prototyper möjliggör proof-of-concept och iterativa tester med slutanvändare som säkerställer att slutresultatet är lika med framgång.
- UX Design
- UI Design
- Prototyputveckling
- Validering av ”Proof of Concept”
- Användarstudier/Brukarstudier
Lansering, marknadsföring och scale-up
Tydlig marknadspositionering tillsammans med att säkerställa en enhetlig upplevelse i slutanvändarens alla kontaktpunkter är nyckel till framgång. Här ligger utmaningen i att träffa rätt på marknaden, koordinera och synkronisera marknadsföringsaktiviteter tillsammans med att säkra leveransförmågan.
- Marknads- och kanalstrategi
- Digital marknadsföring
- Smart annonsering på sök- och sociala medieplattformar
- Försäljningsstrategi och taktik
- Säljstyrka och stödjande säljverktyg
- Skala upp försäljningen